SEVGİLİLER GÜNÜ EKONOMİYE 20 MİLYAR TL’LİK CANLILIK KAZANDIRDI
14 Şubat Sevgililer Günü, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ekonomiye büyük bir hareketlilik getirdi. Özellikle tektaş yüzük, saat ve teknolojik ürünler, bu özel günde en çok tercih edilen hediyeler arasında yer aldı. Sektör temsilcileri, Sevgililer Günü’nün ekonomiye 20 milyar TL’lik bir katkı sağlamasını bekliyor.
SEKTÖR TEMSİLCİLERİNDEN İYİMSER AÇIKLAMALAR
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Sevgililer Günü’nün her yıl olduğu gibi bu yıl da çiçek ve kuyum sektörüne büyük bir canlılık kazandırdığını belirtti. Öncel, “Mağazaların yanı sıra online satışlarda da ciddi bir artış yaşanıyor. Özellikle erkekler, bu özel günde daha fazla alışveriş yapıyor” dedi.
TEKTAŞ YÜZÜK SATIŞLARINDA YÜZDE 50 ARTIŞ BEKLENİYOR
Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, Sevgililer Günü alışverişlerinin şubat ayı başından itibaren hissedildiğini ve geçen yıla göre satışlarda yüzde 30’luk bir artış olduğunu söyledi. Güzeliş, “En çok tektaş yüzük satılıyor. Bu günde genellikle evlilik teklifleri yapılıyor. Sevgililer Günü ve sonrasında satışlarımızda yüzde 50’lik bir artış bekliyoruz” ifadelerini kullandı.
SAAT SATIŞLARINDA YÜZDE 60’LIK ARTIŞ
Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, Sevgililer Günü’nün etkisiyle satışlarında yüzde 60’lık bir artış yaşandığını belirtti. Kaya, “Ortalama sepet tutarımız 10 bin TL civarında. Erkek saatlerinde ortalama sepet tutarı 11 bin TL, kadın saatlerinde ise 9 bin TL” dedi.
15 MİLYON KIRMIZI GÜL SATIŞI BEKLENİYOR
İstanbul Ticaret Odası Peyzaj ve Çiçekçilik Meslek Komitesi Başkan Yardımcısı Sertan Dumbar, Sevgililer Günü’nde en çok kırmızı gül satıldığını belirtti. Dumbar, “Bu yıl yaklaşık 15 milyon adet kırmızı gül satışı yapılmasını bekliyoruz. Geçen yıl 100-200 TL olan gül fiyatları, bu yıl 250-400 TL arasında değişiyor” dedi.
TEKNOLOJİK ÜRÜNLERDE YÜZDE 30 ARTIŞ
Teknosa Kategori Yönetimi ve Tedarik Zinciri Genel Müdür Yardımcısı Cenk Yenginer, teknolojik ürünlerin Sevgililer Günü’nde büyük ilgi gördüğünü söyledi. Yenginer, “Özellikle kişisel bakım ürünlerinde bu haftaya özel yüzde 30’luk bir artış bekliyoruz” dedi.
ONLİNE ALIŞVERİŞTE BÜYÜK HAREKETLİLİK
Hepsiburada gibi online alışveriş platformları da Sevgililer Günü’nde büyük bir hareketlilik yaşadı. Yetkililer, “Moda markalarında yüzde 70’e varan indirimler ve ‘2 al 1 öde’ kampanyaları ile özel fırsatlar sunuyoruz” ifadelerini kullandı.
More Stories
Merkez Bankası’ndan hükümete açık mektup: Kira ve eğitim fiyatları enflasyonu yukarı çeken unsurlar oldu
2025 Projeleri için Bilgilendirme Toplantısı
“Bu iş raydan çıktı” diye isyan etti: Bir yerde 450, bir yerde 200 lira