Markalara indirim de çare olmadı

Markalı perakendenin ciro sorununa indirim kampanyaları da çare olma­dı. Reel satışları 2025’in ilk yarı­sında daralan markalı peraken­dedeki kan kaybı, indirim kam­panyalarına rağmen temmuz ayında da devam etti. Bir süredir kârlılığı ikinci plana atarak indi­rimlerle nakit akışını sürdürme­ye çalışan markaların temmuz ayındaki adet satışı ve cirosu haziran rakamlarının gerisinde kaldı.

Çatısı altındaki 518 marka ile gıda dışı perakende sektörünün temsilcisi olan Birleşmiş Mar­kalar Derneği’nin (BMD) üye­leri arasında gerçekleştirdiği temmuz ayı anketinin sonuçları açıklandı.

ÜÇ MARKADAN İKİSİ CİROYU TUTTURAMADI

Anketi değerlendiren BMD Başkanı Sinan Öncel, yabancı tu­ristin yoğun olduğu bir ayda mar­kalardan gelen verilerin iç açıcı olmadığını söyledi. Öncel, BMD üyelerinin yüzde 65’inin, yani her üç markadan ikisinin, haziran ayındaki ciroyu temmuzda tuttu­ramadığını açıkladığını söyledi. Öncel sözlerini şöyle sürdürdü:

“Haziran ayına göre adet sa­tışlarının düştüğünü beyan eden üyelerimizin oranı ise yüzde 57 oldu. Anketlerimizde aylık ge­lişmelerin yanı sıra yıllık değişi­mi de takip ediyoruz. Temmuz­dan temmuza son bir yıla bak­tığımızda her dört üyemizden üçünün cirolarındaki artışın TÜ­FE’nin altında kaldığını görüyo­ruz. Özellikle giyim ve ayakka­bıda kampanyalara rağmen adet satışlarının daralması, markala­rın nakit akışını sürdürmek için uyguladıkları indirim reçete­sinin artık çare olmadığına işa­ret ediyor.

Bu sonucun başlıca iki nedeni olduğunu söyleyebiliriz. Birincisi; alım gücü düşen yerli müşteri gıda dışındaki tüm har­camalarında kısıntıya gidiyor. İkincisi ise; indirimlere rağmen yabancılar Türkiye’de alışveri­şi tercih etmiyor. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, 2022’nin ilk yarısında top­lam kartlı harcamalar içinde yüz­de 9,5 olan yabancıların payı bu yılın aynı döneminde yüzde 4,1’e gerilemiş bulunuyor. Sadece bu veri bile Türkiye’de alışverişin yabancılar için cazibesini iyiden iyiye kaybettiğini net bir şekilde ortaya koyuyor.”

Related Posts

Ormanların korunması için 6 ayda yaklaşık 10,9 milyar lira harcandı

Tarım ve Orman Bakanlığına bağlı Orman Genel Müdürlüğü (OGM), yılın ilk 6 ayında ormanların ve doğanın korunması ile sürdürülebilir yönetimi için yaklaşık 10,9 milyar liralık harcama yaptı.

Gözler Powell’da: Jackson Hole’da faiz mesajları bekleniyor

Zayıf istihdam verileri sonrası Fed’in eylülde faiz indirimine gidebileceği beklentileri artarken, yatırımcıların odağı Jackson Hole’da Powell’ın yapacağı konuşmaya çevrildi.

İkinci El Araç Piyasası Hareketli

Safa Güngören, ÖTV zammıyla ikinci el araç alımının artarak karlı bir yatırım olduğunu belirtti.

Erzincan’da Jeotermal Sera Yatırımları Artıyor

Erzincan’da jeotermal sera inşaatları devam ediyor, domatesler Romanya’ya ihraç ediliyor.

Eski THY Başkanı Aycı gençlerle buluştu

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi tarafından düzenlenen Zirve+ 2025’te gençlerle buluşan THY eski Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, havacılık, liderlik ve iş dünyasında vizyon konularında deneyimlerini paylaştı.

Birisi ödeneğini aştı, diğeri neredeyse tüketti: Bütçeyi yettiremediler

Avrupa Birliği (AB) Başkanlığı ile Milli Saraylar İdaresi Başkanlığı’na bütçe dayanmıyor. AB Başkanlığı 7 ayda 6.7 milyar liralık bütçe başlangıç ödeneğini aşarak 9.4 milyar lira harcama yaptı. Milli Saraylar İdaresi Başkanlığı da 3.1 milyar lira olan başlangıç ödeneğinin neredeyse tamamına yakınını 7 ayda harcadı.