İSO Türkiye İhracat İklimi Endeksi: Dış talep koşullarında ılımlı iyileşme devam ediyor

İSO Raporuna Göre Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Nisan Ayında İyileşmeye Devam Ediyor

Türkiye imalat sektörünün ana ihracat pazarlarında yaşanan gelişmeleri takip eden İstanbul Sanayi Odası (İSO), Nisan 2025 dönemi Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi sonuçlarını açıkladı.

Rapora göre, endeksteki tüm rakamların 50’nin üzerinde olması ihracat ikliminde iyileşmeye işaret ederken, 50’nin altındaki değerler ise bozulma anlamına geliyor.

Nisan ayında endeks, Mart ayındaki 51,5 seviyesinden hafif bir düşüşle 50,8’e gerileyerek dış talep koşullarında ılımlı bir iyileşmeyi gösterdi.

Öte yandan, Ocak 2024’ten bu yana süregelen güçlenme eğilimi devam etse de Nisan ayı verisi son 5 ayın en düşük ivmesini temsil ediyor.

Almanya’da üretimde yaşanan düşüş dikkat çekerken, ABD’de ise ikinci en büyük ihracat pazarı olarak üretim genişlemeyi sürdürdü.

Diğer yandan, Birleşik Krallık’ta ekonomik aktivitenin azalması, İspanya ve Hollanda’da büyüme yavaşlarken, İtalya’da üst üste üçüncü kez aylık bazda artış yaşandı.

Orta Doğu’da ise Suudi Arabistan’ın hızlı büyüme grafiği dikkat çekti, Kenada ise ekonomik aktivitede keskin bir düşüş yaşandı.

Almanya ve ABD’de Üretimdeki Durum

Türk imalatçılarının en büyük ihracat pazarı olan Almanya’da üretim, mart ayında yaşanan artışın ardından Nisan ayında yeniden düşüş gösterdi.

Aynı dönemde Birleşik Krallık’ta ekonomik aktivite azalırken, ABD’de üretim genişlemeye devam etti.

Ancak büyük ölçüde ılımlı düzeyde olan büyüme, Eylül 2023’ten bu yana en düşük seviyede gerçekleşti.

Diğer yandan, İspanya ve Hollanda’da büyüme yavaşlarken, İtalya’da ekonomik aktivitede artış yaşandı. Fransa, Romanya ve Rusya’da ise üretim azaldı.

Orta Doğu’da ise Birleşik Arap Emirlikleri’nin hızlı büyüme performansı dikkat çekerken, Suudi Arabistan’ın en hızlı büyüyen ülke olması önemli bir gelişme olarak kaydedildi.

Nisan ayında ekonomik aktivitede en keskin düşüş Kanada ve Meksika’da yaşanırken, Vietnam, Endonezya ve diğer ülkelerde de belirgin ivme kaybı gözlendi.

S&P Global Market Intelligence Ekonomi Direktörü Andrew Harker’a göre, küresel ticaretteki belirsizliklere rağmen Türk imalat sektörü ihracatçılarının nisan ayında talep ikliminde yaşanan iyileşmenin umut verici olduğu belirtildi.

Harker, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Küresel ticaretteki aksamaların, Türk ihracatçılarının önümüzdeki performansını etkilemesi muhtemel. Ancak, nisan ayında talep ikliminde yaşanan hızlı iyileşme umut verici bir gelişme.” dedi. (AA)

Related Posts

Herkesin uğrak mekanıydı: Zam geldi, orta boy filtre kahve 120 TL oldu

Dünyanın önde gelen kahve devi Starbucks kısa bir aradan sonra yeniden fiyatlarını arttırmaya gitti. Starbucks, Türkiye’deki mağazalarında yüzde 15 zam yaptı. 3 Haziran 2025’te geçerli olan zam tüm ürünleri kapsıyor. Fiyatlarının ve sağladığı ortamın …

Tarla bitkileri tohumları pazarındaki 7 teşebbüse rekabet soruşturması!

Rekabet Kurulu, tarla bitkileri tohumları pazarında faaliyet gösteren 7 teşebbüs hakkında soruşturma açılmasını kararlaştırdı.

Hazine’den 931 milyar liralık krediye dev kefalet desteği

Hazine ve Maliye Bakanlığı, üretici ve ihracatçılardan KOBİ’lere kadar çeşitli işletmelere 930,9 milyar liralık kredi için kefalet sağladı.

Küçük işyerinde çalışanların maaş sistemi sil baştan: Sayı 3’e düşürüldü

Resmi Gazete’de yayımlanan yeni karara göre, “Ücret, Prim, İkramiye ve Bu Nitelikteki Her Türlü İstihkakın Bankalar Aracılığıyla Ödenmesine Dair Yönetmelik”te önemli bir değişiklik yapıldı. Bu değişiklik, özellikle işverenleri ve çalışanları yakından ilgilendiriyor.

Enflasyon 42 ayın en düşüğüne indi

Mayısta enflasyon yıllık bazda yüzde 35.41’e gerilerken, aylık enflasyon yüzde 1.53 olarak açıklandı. Son 12 ayda 40 puan gerileyen yıllık enflasyon Kasım 2021’den sonraki en düşük seviyesine indi.

Toyota’dan 26 milyar dolarlık özelleştirme hamlesi

Japon otomotiv devi Toyota, forklift ve batarya üreticisi Toyota Industries’i 26 milyar dolara özelleştirecek. Sürpriz fiyatla gelen anlaşma, Toyoda Ailesi’nin şirket üzerindeki etkisini güçlendirirken, grup içinde kapsamlı bir yeniden yapılanmanın da kapısını aralıyor.