Influencer Olmak: Çağın Popüler Mesleklerinden Influencerlık Hakkında Merak Edilen Her Şey

Her geçen gün içinde bulunduğumuz çağda yenilikler meydana geliyor. Bu yeniliklerden biri de bir süredir popülerliğini koruyan influencer mesleği. Influencerlık, sektörü üzerinde etkiye sahip bir meslek ve bu mesleği yapan kişinin adı. Influecerlar, müşterilerin ve markaların sosyal medyayı kullanma şeklini alt üst ediyor. Pazarlamanın farklı bir hali olan influencerlık, halen büyük bir güce sahip olan bir meslek.

Bu içeriğimizde influencerlık hakkında merak edilen bilgilere ulaşabilirsiniz.

İşte influencer mesleğinin detayları:

Influencer Nedir?

Influencer, bir nişte, belli bir konu ve sektörde, hedef kitle üzerinde etkisi olan kişidir. Aslında influencer, başkalarının davranışlarını etkileyen herhangi bir kişidir. Pazarlama bağlamında, influencerlar, hedef kitlelerine ürün veya hizmetleri tanıtmak için markalarla işbirliği yapan kişilerdir.

Artık ağızdan ağza tavsiyeler ve eleştiriler sosyal medya aracılığıyla kuru bir alanda yangından daha hızlı yayıldığı için, influencerlar her zamankinden daha önemli. Genellikle sosyal medyada çok büyük takipleri vardır.

Bir influencer, şirketlere başka bir kişinin itibarı üzerine marka otoritesi oluşturan bir reklam biçimi olan ‘influencer marketing’ konusunda yardımcı olur.

Influencer Marketing Nedir?

Influencer marketing, markaların farkındalığı ve satışları artırmak için sosyal medya influencerlarının kitlesinden yararlandığını gören bir sosyal medya pazarlama stratejisidir. Influencer’lara bir ürünü, karşılığında, markadan ürünü satın alan kitlelerine tanıtmak için ödeme yapılır.

Influencer marketingin popülaritesi yıllardır artıyor ve 2022’nin önde gelen pazarlama trendlerinden biri oldu.

Influencer marketingde en popüler markalardan biri moda e-ticaret siteleri. Birçoğu saygın moda blog yazarlarına ulaşıyor ve incelenmeleri için onlara giyim ve aksesuar ürünleri gönderiyor. Blogger daha sonra fotoğraflar yayınlıyor ve ürünler hakkında yazıyor. Aynı zamanda izleyicilerin, ilgili ürünleri satın alabilecekleri siteye linkler veriyor.

Influencer Türleri Nelerdir?

Birkaç farklı influencer türü vardır. Influencerlar milyonlarca takipçisi olan ünlüler olabileceği gibi birkaç bin takipçisi olan normal bir insan da olabilir.

Tipik olarak, sosyal medya influencerları, izleyici boyutlarına bağlı olarak dört kategoride gruplandırılır:

  • Nano Influencerlar: 10.000 veya daha az takipçiyle en küçük kitle boyutuna sahiptir. Bu kişiler çok niş alanlarda uzman veya influencer yolculuğuna yeni başlayan kişiler olabilir.

  • Mikro Influencerlar: 10.000 ila 100.000 takipçi arasında değişen kitlelere sahiptir. Bu insanlar genellikle makul ölçüde geniş ve etkileşimli kitlelere sahip niş uzmanlardır. 

  • Makro Influencerlar: 100.000 ila 1 milyon takipçi arasında değişen kitlelere sahiptir. Bunlar, en büyük izleyici kitlesine sahip, en erişilebilir sosyal medya influencarları kabul edilir. 

  • Mega Influencerlar: En büyük kitleye sahiptir. Influencerların mega influencer olarak değerlendirilmesi için en az 1 milyon takipçiye sahip olması gerekir.

Influencerlar Neden Önemli?

Tüketiciler, özellikle bilgili ve güvenilir olarak görüldükleri takdirde, üçüncü bir tarafın tavsiyelerine bir markanın kendisinden daha fazla güvenirler. Bir sosyal medya influencerı, bu tür üçüncü taraflara harika bir örnektir. Influencer’larla çalışmak, hedef kitlelerinde oluşturdukları güveni markalara da aktarır ve sizi çok daha güvenilir gösterir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir