Kütahya’daki Zafer Havalimanı, 2012’den bu yana devam eden yolcu garantisi sorunlarıyla gündemde kalmaya devam ediyor. Yap-İşlet-Devret modeli çerçevesinde verilen yıllık 1,3 milyon yolcu garantisi, havalimanının kamu bütçesine yük olmasına neden oluyor. 2019-2024 yılları verilerine göre, havalimanı yolcu garantilerine ulaşılamadığı belirtildi.
Son beş yılda yolcu sayıları
BirGün’de yer alan habere göre, 2019’da 82 bin 26 yolcu ile başlayan kullanım, 2020’de COVID-19’un etkisiyle 16 bin 645’e düştü. 2021 ve 2022 yıllarında sırasıyla 55 bin 890 ve 57 bin 097 yolcu ağırlayan Zafer, 2023’te 85 bin 762 ve 2024’te 65 bin 917 yolcu sayısına ulaştı. Beş yıllık toplamda, havalimanı sadece 363 bin 337 yolcu ağırlayarak, verilen garanti miktarının yalnızca yüzde 27,5’ini karşılayabildi.
2025 yılı başlangıcında düşük performans
2025 yılının ilk ayında da durum iyileşmedi. Ocak ayında havalimanını kullanıcı sayısı sadece 8 bin 94 oldu, bu sayının 4 bin 101’i iç hat, geri kalanı ise dış hat yolcularından oluştu. Müteahhide yapılan yüksek miktarda ödemeler ve sürekli olarak yerine getirilemeyen yolcu garantileri nedeniyle, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) bütçesi büyük bir zarara uğradı. (BirGün)
Botoks ücreti ne kadar olmalı, Türkiye’de yasal olan markalar hangileri; Dr. Nurhayat Gül anlattı |
More Stories
Beyoğlu Vergi Dairesi’nde yangın
Havada panik anları: Kaptan pilot bayıldı, yolcular şaşırdı
Sinan Ateş davasında yeni görüntüler ortaya çıktı